• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64759
+
-

ایجاد ۴۶ مرکز خرید و فروش میوه در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از ایجاد ۴۶ مرکز مجاز برای خرید و فروش میوه‌های فصلی استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، «رضا حسینی» گفت: باید به تعدادی از واجدان شرایط مجوزهای لازم داده شود که در مراکز مجاز اقدام به خرید و فروش میوه‌های فصلی کنند. 

وی با اشاره به این که خرید و فروش میوه در حاشیه جاده‌ها غیربهداشتی است بیان کرد: این کار موجب تعرض به حریم جاده و بروز برخی تصادف‌های جاده‌ای می‌شود. باید با کمک دستگاه‌های مرتبط و مراجع قضایی از عرضه غیرمجاز و غیربهداشتی میوه در حاشیه جاده‌ها جلوگیری شود.

حسینی اظهار کرد: کارخانه‌های صنایع تبدیلی در خرید محصولات کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند و کارخانه‌هایی که همکاری و همراهی لازم را در این خصوص نداشته باشند و با خرید میوه‌های ناسالم و غیربهداشتی به بازار لطمه بزنند، با برخورد قانونی لازم مواجه می‌شوند.

این مسئول درباره تولید محصول گوجه فرنگی در استان اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی لازم برای صادرات گوجه فرنگی تولیدی استان انجام شود تا بتوان از مازاد این محصول ارزش افزوده ایجاد کرد. زمینه‌سازی برای توسعه صادرات گیلاس تولیدی استان مورد تاکید است و راه‌اندازی خطوط سورتینگ و بسته‌بندی گیلاس می‌تواند به توسعه صادرات این محصول کمک شایانی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ساماندهی مراکز خرید و فروش میوه‌های فصلی با حضور نماینده دستگاه قضا، نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای هماهنگی به منظور برخورد با مراکز غیرمجاز خرید و فروش میوه انجام خواهد شد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید